Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom młodzieży oraz realizując jedno z przedsięwzięć programu adaptacyjnego „Na dobry początek” – 30 września nowo przyjęci do Publicznej Zasadniczej Szkoły Zawodowej uczniowie, wzięli udział w plenerowej imprezie integracyjnej.Odbyła się ona w specyficznej scenerii dawnych budynków i biurowców Kopalni Siarki w Machowie.
Aranżowane i prowadzone przez p.Przemysława Wojdyłę gry paintballowe
wyzwalały wśród uczniów prowadzoną w duchu fair play sportową rywalizację, a jednocześnie uczyły grupowego ustalania strategii i współdziałania.Emocjonująca wymiana zdań podsumowująca zabawę odbyła się w trakcie pieczenia kiełbasek przy wspólnym, kończącym zabawę , ognisku.
Ta, integrująca młodzież, impreza plenerowa była kolejnym realizowanym w ramach programu przedsięwzięciem.Jak wiadomo pierwsze dni pobytu w szkole są szczególnie istotne dla nowo przyjętych uczniów, gdyż praktycznie z dnia na dzień stoją oni w obliczu nowej, nieznanej dla nich sytuacji.Spotykają się z nową grupą rówieśniczą, poznają nowych przełożonych, oczekuje się od nich sumiennej i uczciwej pracy wymagającej wysiłku fizycznego.Wydarzenia te mogą i wywołują obawy i niepokoje.Dlatego też ta grupa młodzieży w pierwszych dniach pobytu otoczona jest szczególną troską ze strony Dyrekcji szkoły, wychowawców, oraz starszych koleżanek i kolegów.Realizowany w szkole program „Na dobry początek” ma za zadanie zapewnić uczniom warunki, aby proces adaptacyjny przebiegł prawidłowo i jak najszybciej.
Przedsięwzięciem poprzedzającym imprezę integracyjną realizowanym w ramach programu było zapoznanie uczniów w dniu rozpoczęcia roku szkolnego z siedzibą szkoły oraz zakładami pracy, w których młodzież realizuje praktyki zawodowe.W ramach kolejnych zajęć programowych młodzież zapoznana została z regułami współpracy z nauczycielami , szczegółowo zostały omówione zasady oceniania i wymogi w zakresie frekwencji.Uczniom przedstawiono możliwości realizacji swoich zainteresowań sportowych, artystycznych, ekologicznych.Spośród grupy nowo przyjętych uczniów młodzież zarekomendowała kandydatury do samorządu uczniowskiego.
Zrealizowana impreza integracyjna po raz kolejny utwierdziła nas w przekonaniu , że w trakcie tego typu plenerowych spotkań, proces rówieśniczej integracji dokonuje się najskuteczniej.
Kolejne zajęcia ułatwiające funkcjonowanie w nowej grupie, zwiększające umiejętności komunikowania się i wyrażania własnych emocji , a także uczące sposobów rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie ze stresem przeprowadzi już niebawem z uczniami pedagog szkolny.